The beginning - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leelah en Melvin - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Leelah en Melvin - WaarBenJij.nu

The beginning

Door: Melvin

Blijf op de hoogte en volg Leelah en Melvin

10 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Nou daar zijn we dan hoor! De vluchten waren niet echt een pretje om mee te maken. We waren heel blij dat we schermpjes in het vliegtuig hadden om films op te kijken en spelletjes op te spelen, maar daar ben je na zes uur toch wel klaar mee. Na zes uur was je echter pas op de helft van je vlucht en had je nog heel wat tijd te doden. Dit deden we dan met het spelen van galgje en het bestuderen van wat de mensen om ons heen aan het doen waren. Op de tussenstop in Taipai hadden we een hostel voor 1 dag en daar werden we verrast met een soort drie sterren hotel waar we even konden bijkomen van de vluchten. Dit was vooral fijn voor Leelah, aangezien ze een soort van voedselvergiftiging had opgelopen van het vegatarische vliegtuigvoedsel. Na deze stop hadden we nog eens 15 uur vliegen voor de boeg tot we in Nieuw-Zeeland waren, maar daar hielpen de films en galgje weer goed bij (The Great Gatsby is echt een aanrader).

We hebben nu onze eerste 2 dagen in Auckland er op zitten. Toen we de eerste dag aankwamen hadden we allebei ontzettend last van de jetlag, en konden we nog amper op onze benen blijven staan. We hadden echter al ongeveer 12 uur niet gegeten, omdat het vliegtuig voer niet te eten was, dus moesten we nog op zoek gaan naar wat eten. Dit vonden we uiteindelijk bij een 24/7 shop die bij ons om de hoek lag waar we nog een bakje met noodles konden halen.
Tijdens de eerste nacht werden we alweer ruw wakker gemaakt door een boze fransman, aangezien we blijkbaar in zijn bed lagen. Als beginnende reizigers waren de hostel-regels nog niet zo duidelijk voor ons! Uiteindelijk liet hij ons toch maar met rust en konden we ons bed behouden.
Tijdens de eerste dag waren er niet zoveel belangrijke dingen gebeurd, behalve dat onze jam was gestolen! Vandaag hebben we met een gids een sightseeing wandelroute door de stad gemaakt. Auckland zelf viel wel tegen, aangezien het een normale stad is met niet veel bijzondere dingen. In de middag zijn we naar de eerste plek gegaan die ons eraan herinnerde waarom we naar Nieuw-Zeeland waren gegaan. We waren naar Mt. Eden geweest! Dit is een soort uitgestorven vulkaan die helemaal overgroeid is en waar een enorm park omheen is aangelegd. De foto's zullen wel beter uitleggen wat ik bedoel, ookal is de kwaliteit niet zo heel goed!

Leelah gaat zo gauw we een hostel met internet hebben gevonden (en als we iets hebben meegemaakt) onze volgende blog schrijven!

Tot snel! Dikke doei!

• 10 Oktober 2014 - 09:10

Sander:

12 uur vliegen lijkt me idd lang, maar zo kom je nog eens ergens. Mt Eden ziet er wel indrukwekkend uit. Hopelijk is het de jam waard geweest haha.

• 10 Oktober 2014 - 15:05

KKK:

haha nou lekker die Fransen, dat zul je altijd zien ^-^ maar jeetje, wist niet dat het vanaf Thaipai nog zo ver reizen is hadden we niet verwacht! nog heel veel plezier samen, we zijn benieuwd naar de volgende charmante portretjes en uiteraard een paar harige hobbitvoeten! XX

• 10 Oktober 2014 - 16:25

Lieuwke:

Haai Leelah & Melvin!

Super leuk zo'n blogje!
    Haha... fransen zijn altijd een beetje temperamentvol, pff.
    Klinkt als een goed begin. Rustig van start en eerst maar even bijkomen van die jetlag. Het is hier lekker regenachtig en waaierig herfstweer, dus geniet maar van de lente daar! Veel plezier ;)

Knuffel,
    Lieuw~

• 11 Oktober 2014 - 10:14

Ruby:

Hey guys,

Mijn theorie is dat de fransman uit wraak jullie jam heeft gestolen (oh nee toch niet, die zou alleen stokbrood en stinkkaas jatten :) En zijn de hostels verder een beetje oké, of zijn jullie blij dat je slippers hebt meegenomen?

Dikke kus van Ruby (en ook van Geert ook al ligt hij nu nog lekker in bed :)

ps. heb ik de opvolger van de duckface veroorzaakt, de lick-your-boyfriends-face?

• 01 November 2014 - 12:10

Albert:

Wat een armoe.... nog steeds op zoek naar een hostel met internet... en wij maar smachtend wachtend op nieuwe verslagen....
    Hoop wel dat jullie genieten in de tussentijd!